1 september, jaktprov på Hassle-Säby

nybörjarklass
Lyckat särskilt Jaktprov här hemma. 15 hundar alla utom en till pris.
Allt flöt på väldigt bra, hundarna och förarna var mycket duktiga, inget
trassel. På de prov jag har besökt tidigare år har det alltid varit ett
flertal hundar som fick bryta pga stress, viltvägran eller problem att
gå i vatten. Men så har det inte alls varit på de prov jag sett i år. Det
är ju härligt !!
Domare: Willy Gustafsson Provledare: Magnus Eriksson och
Kommissarie : Helena Boström. Jag satt i båten och kom så undan
morgonens mygginvasion. Sedan blev det sommar !!

I går kväll var jag och Fridolf och apporterade änder i ån Tidan. Så
jag är nu väldigt nöjd. Lilja sköter sina valpar exemplariskt, de har
nu öppnat ögonen och börjar så smått använda benen, Mysigt !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback