Stjärnglimtens Kennelläger



Intressant, lärorikt, trevligt, överraskande och fantastiskt härligt !!
Så bar det iväg till det årliga Kennellägret i Dalsland. Maria firade i år 20års jubileum med
sitt livsverk Kennel Stjärnglimten. ÅÅÅ vad det kändes härligt när jag äntligen kom fram och
möttes av alla trevliga hundägare, glada hundar, strålande sommar väder och all denna
underbara natur. Överallt var det praktfulla Liljekonvaljer, Daggkåpor, Gulmåra, Hundkex,
smörblommor, Mandelblom, Midsommar och Humleblomster. Inte en Brännässla!!!

underbar natur

Årets Instruktörer var Birgitta Staflund Wiberg, Inger Andersson och Peter Boltorp. Vi
delades in i tre grupper. Jag, Lilja och Liljas bror Lattjo fick äran att vara med i Birgitta
Staflunds grupp. Birgitta bjöd verkligen på sin långa erfarenhet av träning av retriever.
Vi var 11 hundar så det blev mycket att titta på, diskutera, fråga och fundera över.
Birgitta betonade vikten av god och sund relation till sin hund och genom positiv,
noggrann grundläggande träning bygga upp hundens förtroende att samarbeta och
vara stadig vid sidan av sin förare.

långt till ön men Lilja fixade det.Liljas bror Lattjo
Lilja GJORDE DET !! -simmade ända ut till ön. På bilden mitt emellan öarna ser
ni en liten prick, det är en hund på väg ut. Fin bild på Lattjo och matte Ulla-Britt.
eftersök Lilja på eftersök, maria fick
                                                                        Torstens matte gav sig ut i vattnet.

STORT TACK MARIA !!!

Jag skulle gärna göra om denna helg om och om igen, känner mig styrkt till kropp och själ.
Lilja löper nu äntligen så nu får vi hålla tummarna att hon gillar den tilltänkta "Jojo"


Kommentarer
Postat av: Sofia, Kajsa & Foxie

Och jag som är såååå nyfiken på er helg! Ja, vädret kan ni väl inte klaga på precis. Skynda dig nu att skriv lite text också. Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback