jaktdag med jobbet

korvgrillning och lilla Fingal
Idag har jag för första gången varit med om att jaga hare, räv och rådjur. Till vår hjälp hade
vi schillerstövaren Hoffe, finskastövarna Sacko och unghunden Fingal samt lilla taxen Svea.
Eftersom jag inte har jägarexamen så av böjde jag att bära vapen. Kanske okej om det
skulle skjutas fågel det kan jag nog, men rådjur är för stora, räven för vacker och haren för
söt. Njaaae det är nog inget för mig (fast jag tycker det är jäkligt roligt att skjuta).  Hur som
helst var det väldigt spännande att höra hundarna jobba.

Festiz och Lilja tar sig en tittmin chef Kjell
Vår chef Kjellsvapen Svensson sköt det rådjur som lilla taxen Svea drev framför sig. 

Tack alla för en jätte trevlig "arbetsdag" på väg att lämna bytet hos markägarenSes på
jobbet i morgon. Detta är min sista vecka på Kjellsvapen som jag jobbar heltid. på
söndag skall jag återgå till min halvtid i hemvården. Halvtid i vården är tyvärr många
arbetsdagar med kort arbetstid så även om jag har två jobb blir det svårt att få ihop
dem till heltidsjobb. Vi se hur det fungerar. Hoppas på att få mer tid hemma dels
för att hjälpa Olle med skolan och dels för att jag gillar att vara hemma. Drömmer
om att börja måla igen, men jag har lite för många andra starka intressen just nu.
Ja just det jag har ju ett jobb till !! Är det någon som har glas som skall graveras
så gör jag gärna det. GLADA hälsningar till Er alla som läser i min blogg!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej Karin! Tycker mig känna igen allén och huset ni åker upp emot ;) med rådjuret på huven. Sköt om dig och hundarna och Jobben! Mvh helena


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback